א.א. ניהול ואחזקות מבנים
  התקשרו עכשיו: 052-8889119 איתי | 052-6886969 ערן

איך לבחור חברת אחזקה

חשוב, כמו תמיד, לבצע סקר שוק מעמיק. השוו את המחירים בבניינים באיזור מגוריכם.
כאשר תצמצמו את החברות לרלוונטיות מבחינתכם, מומלץ לבצע את הסקר באמצעות שני דיירים, כדי לוודא שהמחירים קבועים ולא שרירותיים.
אל תתפתו להצעות מחיר זולות באופן חריג: התמורה בהתאם. אף חברת אחזקות לא פועלת כדי להפסיד.

בידקו היטב מה כוללים התשלומים: כמה פעמים ניקיון בשבוע? על חשבון מי ההוצאות? על חשבון מי החלפת מנורות?

מומלץ לבדוק את אתרי האינטרט של החברות השונות. טמון בהן מידע רב. אתר מקצועי ומעניין הוא האתר של חברת מגן ניהול ועד בית, שבו מאגר מידע רב – החל מהבעיות בניהול ועד בית וכלה בטיפים, חוקים, טפסים ועוד.

לא כל דבר צריך להשליך על חברת האחזקה. טיפול במעליות ואפילו תיקוני חשמל מומלץ להשאיר לוועד. אין צורך בתיווך חברת האחזקה מול חברת המעליות (כשהיא גם גובה בדרך כלל אחוזים מחברת המעליות). הרי ממילא יתקשרו מחברת המעליות לדיירים כדי לברר מהי התקלה. אפשר לחסוך בעלויות ובסרבול.

חשוב להקפיד שזכות החתימה תשאר בידי הדיירים. לא לשכוח מדובר בסכומים משמעותיים. בקופת בניין בן 30 דירות, מצטברים בשנה 72 אלף שקל, על בסיס תשלום חודשי לא גבוה במיוחד של 200 שקלים לדירה. אל תוציאו את השליטה בכסף לחברה חיצונית.

ציינו בחוזה באיזה חומרי ניקוי ישתמשו לניקוי הבנין. לאיכות חומרי הניקוי השלכה על איכות הניקיון וגם על עלויות החברות, שמנסות לעתים קרובות להשתמש בחומרים נחותים באריזות גדולות. עמדו על חומרי ניקיון איכותיים, אפילו אם זה אומר לקנות אותם בעצמכם.

חלק מחברות האחזקה מציעות בנדיבות לשאת גם בהוצאות בגין ביצוע עבודות או החלפת ציוד ותיקונים, אבל מגבילות את הסכומים. שימו לב להגבלות.

מומלץ לערוך את החוזה עם נציג חברת הניהול באמצעות עוד או דייר בעל ידע משפטי ויכולת הבנה בניסוח חוזים. חשוב לבחון את האותיות הקטנות, לפרט באופן ברור את כל מה שבאחריות החברה ואת תדירות כל אחת מהפעילויות הנדרשות. אל תסמכו על הבטחות בעל פה. הכוונות אולי טובות, אבל מימושן הוא כבר אופרה אחרת.

כדי לשכור חברת אחזקה די ברוב של 66% מהדירים. החברה תוכל לחייב את השאר לשלם לה. כדי להחליף חברה או להפסיק חוזה עם חברה די ברוב של 51% מהדיירים.

מומלץ לנסות ולהוציא מהחברה תקופת פעילות של כ-3 חודשים לצורך בחינת עבודתה ולהגדירה כנסיונית, ולא להתחייב לחוזה לשנה.

יש חשיבות גדולה מאוד לטלפונים לשעת חירום, הזמינים 24 שעות ביממה. על חברת הניהול לספק פתרונות ולפתור בעיות בזמן קצר ומיידי באירועים חריגים כמו צינור שהתפוצץ, מערכת אזעקה שהתקלקלה, תקלה במעלית.

חשוב לדרוש מחברת הניהול לבצע דוחות תקינות של מערכות הבניין מבחינת בלאי מדי תקופה. בין המערכות: גנרטור, מערכת כיבוי אש, גלאי עשן, מעלית ועוד.

ודאו שיש לחברת הניהול ביטוח עבור כל אחד מעובדיה, וכן עבור כל ספק או נותן שירותים במסגרת עבודתו בבניין. מומלץ להוסיף סעיף בחוזה שתכליתו הענקת ביטוח צד ג' עבור כל מבקר בבניין.

בדקו אם הפסקת הסכם ההתקשרות מחייבת הודעה מראש. מומלץ לא לשחרר תשלום אחרון עבור חברת הניהול לפני ביצוע בדיקה כי הכל טופל כיאות וכי שולמו כל חובות הבניין.